Bezetting
en functies

Het is essentieel dat in alle winkels altijd voldoende adviseurs zijn. We gaan uit van een minimale dagelijkse bezetting van 2 adviseurs per winkel. Aan de RegioBank wordt ook een Adviseur en marketingcapaciteit toegewezen.


We voorzien bovendien in goede trainingen en begeleiding. Immers goed opgeleide adviseurs leiden tot tevreden medewerkers en dat leidt tot tevreden klanten en een goed rendement!

Functies in de winkel

Verzekeringsadviseur (Service/behoud)

De verzekeringsadviseur (service/behoud) wil de klant, vanuit intrinsieke motivatie, te allen tijde optimale service bieden zodat de klant zich ook echt klant voelt. De adviseur is bereid dat stapje extra te zetten, weet en signaleert de behoefte van de klant en luistert om de klantvraag te begrijpen. De adviseur staat in zijn kracht bij het hebben van persoonlijk klantcontact en vindt dit ook oprecht leuk! Inlevingsvermogen, een rustig en correct voorkomen zijn dé ingrediënten van deze adviseur. (Commerciële) doelstelling zit o.a. in upsell brand, genereren afspraken, leads en klanttevredenheid » NPS, CTO en KTO!

Verzekeringsadviseur (Commercieel)

In deze functie staat de adviseur opgesteld voor 8 afspraken per week waarmee hij/zij de commerciële doelstellingen voor de winkel realiseert. De afspraken vinden op de winkel plaats. Vanzelfsprekend beschikt deze adviseur over hospitality vaardigheden en weet hij het gesprek vanuit wensen en behoefte van de klant op te bouwen. De bundels, voorkomen en beperken zijn straks onderdeel van het adviesgesprek. Daarnaast adviseert de adviseur, indien hij/zij beschikt over het diploma vermogen, relaties op het gebied van uitvaart en is hij in staat om leads te generen voor hypotheken/leven.

Senior Verzekeringsadviseur (Commercieel)

De senior verzekeringsadviseur heeft vanuit intrinsieke motivatie een voorbeeldfunctie én is kartrekker naar andere collega(s). Hij/zij staat opgesteld voor 8 afspraken per week waarmee hij de commerciële doelstellingen voor de winkel realiseert. De afspraken vinden op de winkel plaats en incidenteel bij de klant thuis. Vanzelfsprekend beschikt deze adviseur over de juiste persoonlijke uitstraling en vaardigheden om adviesgesprekken (bij de klant thuis) te kunnen voeren. Het adviesgesprek wordt opgebouwd vanuit de wensen en behoefte van de klant. De adviseur is vervolgens in staat om uitvaart-, ORV en lijfrenteverzekeringen te adviseren waarbij het gehele adviestraject wordt doorlopen. Daarnaast worden er leads voor hypotheken gegenereerd.

In het nader uit te werken plan van aanpak (Q1) zal een totaal planning worden opgenomen. Tevens zal hierin het communicatieplan worden verwerkt voor zowel in- als extern.

Verschil adviseur winkel versus Local Hero

Adviseur in winkel

  • Gemiddeld 8 afspraken per adviseur op de winkel
  • Brandpremie € 27.000,- p/adv
  • Provisie Schade € 15.000,- p/adv

Inzet Local Hero in groeigebieden

  • Gemiddeld 15 afspraken per week
  • Brandpremie € 52.000,- p/adv
  • Provisie Schade € 25.000,- p/adv