De lat ligt hoog…

We moeten aan meerdere knoppen draaien

We moeten er geen doekjes om winden: de huidige situatie is zorgelijk. Als we niets doen, lukt het ons zeker niet om een gezond rendement in 2021 te realiseren. We zijn er echter van overtuigd dat we met een nieuwe aanpak de forse stappen kunnen maken die nodig zijn. We zetten hierbij de argumenten om het roer om te gooien op een rijtje.

Op dit moment staan de KPI’s op rood

  • Het huidig rendement is een grote zorg –35%
  • Score op tevreden klant is niet goed –21
  • Beheerste bedrijfsvoering score onvoldoende
  • De zakelijke afdeling is nog niet ingericht op omni-channel klantbediening
  • Medewerkers zijn niet happy

Waarom kunnen we het niet oplossen
met omzetgroei?

Je zou wellicht zeggen dat je een gezond rendement moet realiseren door simpelweg meer te verkopen. Maar dit is niet realistisch. Om van -35% naar +10% te komen, moeten we in 2,5 jaar tijd een omzetgroei van 11 miljoen euro realiseren. Dit komt neer op € 8.000,- aan extra premie productie per FTE per maand. We ontkomen er dus niet aan om ook fors in de kosten te snijden.

Met de huidige werkwijze gaan we het
verschil niet maken